Employer Branding-filmning


Filmerna kan t.ex. bestå av intervjuer med medarbetare, klipp från ”en dag på jobbet” och möten med kunder. Men också personligare sekvenser som berättar om medarbetarna utanför jobbet för att skapa en mer intressant film och öka möjligheten för tittarna att identifiera sig med personerna i filmen.

Vi kan hjälpa er med allt från planering av innehållet i filmerna till filmning och efterproduktion.

Tips kring rekryteringsfilmer

Hur kan ni som företag förbereda er och tänka kring produktionen av rektyreringsfilmer? Här kommer några övergripande tips:

Mål och syfte: Vad ni vill uppnå med filmen? Vill ni förbättra företagets image, attrahera specifika kompetenser, eller något annat? Målen påverkar filmens innehåll och tonalitet.

Inkludera anställda: Självklart ska era medarbetare vara med i filmen och dela med sig av sina erfarenheter och vad de uppskattar med att arbeta på företaget. Men kanske ska även ledare/chefer vara med och t.ex. prata mer övergripande om förändringar och framtid?

Planera noggrant: Tillsammans skapar vi en detaljerad plan för filmningen. Bestäm platser, intervjuobjekt och vilka delar av företaget som ska framhävas.

Marknadsför filmen: När filmen är klar, utforma en marknadsföringsplan för att maximera dess räckvidd. Använd era sociala mediekanaler, företagets webbplats, och överväg även andra kreativa vägar som event eller interna visningar. Uppmuntra era medarbetare att dela filmerna vidare.

Rulla till toppen